Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych
przekazywanych w związku z korzystaniem z serwisu www.merkurygliwice.pl , który w dalszej części
zwana jest też „Serwisem”. Dostarcza informacji o uprawnieniach, które przysługują̨Użytkownikom w
związku z przetwarzaniem ich danych osobowych przez Firma Merkury Grzegorz Grabowski na stronie
internetowej wraz z jej wersją mobilną.
Dokument ten jest wyrazem dbałości o prawa osób korzystających ze strony internetowej
www.merkurygliwice.pl , jak również̇wyrazem przestrzegania przez Spółkę zasad ochrony danych
osobowych oraz staranności w zagwarantowaniu bezpieczeństwa danych osobowych Użytkowników
wraz z informacjami dotyczącymi aktywności w sieci, w szczególności możliwości realizowania przez
Użytkownika przysługujących uprawnień w związku z RODO (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie
Danych) praw.
Zgoda na przetwarzanie danych jest dobrowolna i w każdej chwili można ją wycofać.
1. Administrator danych osobowych.
Administratorem danych i podmiotem zarządzającym portalem Firma Merkury Grzegorz Grabowski siedzibą przy ul.Generała Józefa Sowińskiego 72, 44-121 w Gliwicach, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców
prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Gliwice – VII Wydział Gospodarczy
pod numerem REGON 243609922 ; NIP 9691150639
W razie pytań, uwag bądź zastrzeżeń dotyczących przetwarzania danych osobowych, Użytkownik
zachęcany jest do skontaktowania się z Administratorem:
• za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie
• mailowo na adres: merkurygliwice@gmail.com
• pisemnie, na adres: 2. Przetwarzane dane oraz cel przetwarzania Firma Merkury Grzegorz Grabowski ul.Generała Józefa Sowińskiego 72, 44-121 Gliwice
Dane zbierane podczas kontaktu przez Formularz kontaktowy
Za pomocą znajdującego się na stronie Formularza kontaktowego Użytkownik ma możliwość
skontaktowania się ze firmą , podając: e-mail, imię i nazwisko, opcjonalnie dane kontaktowe w treści
wiadomości. Dane uzyskane w taki sposób przetwarzamy na podstawie prawnie uzasadnionego
interesu realizowanego przez administratora, w celu udzielenia odpowiedzi na pytania lub w innych
sprawach, w których kontaktujesz się z nami mailowo.
Jeśli Użytkownik wyrazi odrębną zgodę podany adres e-mail będzie wykorzystywany przez Firma Merkury Grzegorz Grabowski
również w celu przesyłania Użytkownikowi informacji marketingowych dotyczących usług
oferowanych przez i za pośrednictwem za pomocą środków
komunikacji elektronicznej.
Poza tym za zgodą Użytkownika firma może przetwarzać podany przez Użytkownika numer
telefonu w celu prowadzenia działań marketingowych przez i za pośrednictwem Firma Merkury Grzegorz Grabowski
przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów
wywołujących.
W przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody Użytkownika informujemy, że zgodę taką
można wycofać w każdym czasie, kontaktując się z firmą za pomocą w/w form kontaktu, tj.
wysyłając informację o wycofaniu zgody na adres merkurygliwice@gmail.com
Dane podawane są̨dobrowolnie, jednak ich niepodanie uniemożliwi kontakt ze strony firmy.
Pozostałe dane
Jeśli Użytkownik poda firmie swoje dane w celu zawarcia umowy, firma będzie przetwarzać te dane
w celu zawarcia umowy i następnie w celu jej wykonania, jeśli do zawarcia umowy dojdzie.
Jeśli Użytkownik skontaktuje się celem dokonania różnych czynności lub uzyskania informacji (np.
złożenia reklamacji) za pomocą Formularza kontaktowego, czy też poczty e- mail, ponownie
wymagane będzie przekazanie firmie danych osobowych celem potwierdzenia tożsamości
i możliwości zwrotnego kontaktu. Dotyczy to tych samych danych osobowych, które wcześniej zostały podane.
Może się jednak zdarzyć, że z uwagi na specyfikę żądania lub prośby, firma będzie musiała
pobrać od Użytkownika jeszcze inne dane. Podanie przez Użytkownika ww. danych nie jest
obowiązkowe, lecz jest niezbędne do dokonania czynności lub uzyskania informacji, które go
interesuje. Powyżej wymienione dane będą przetwarzane w celu realizacji żądanych przez
Użytkownika czynności lub w celu przekazania mu informacji, o które poprosi – w zależności od tego,
która sytuacja ma miejsce.
W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu, dane zbierane są również w sposób
automatyczny. Są to dane o aktywności Użytkownika w Serwisie, tj. liczba i źródło wizyt w serwisie,
czas wizyty, przeglądane treści, liczba i rodzaj otwieranych podstron, wykorzystania odesłania czy
numer IP komputera. Spółka nie wykorzystuje tych informacji do identyfikacji Użytkownika. Dane te
występują w postaci plików cookie (więcej o cookies w dalszej treści Polityki).
3. Komu udostępniane lub powierzane są dane?
Dane osobowe mogą być ujawnione osobom upoważnionym przez Firma Merkury Grzegorz Grabowski
podmiotom świadczący usługi, w tym usługi techniczne i organizacyjne.
W przypadku konieczności udostępnienia danych osobowych podmiotom trzecim,
Firma Merkury Grzegorz Grabowski wymaga od nich zachowania poufności i bezpieczeństwa informacji
oraz wykorzystania ich jedynie do zapewnienia nam danej usługi. Firma ma zawarte stosowne
umowy powierzenia przetwarzania danych z podmiotami, którym udostępnia dane osobowe.
4. Jak długo przechowywane są dane osobowe?
Dane osobowe Użytkownika przetwarzane do celu obsługi zapytania będą przetwarzane przez
Administratora przez okres trwania korespondencji, a następnie, w zależności od tego, jakie będą jej
rezultaty albo zasilą bazę klientów/kontrahentów firmy i będą dalej przetwarzane w celu realizacji
umowy, albo zostaną usunięte, jeżeli nie zaistnieje możliwość nawiązania współpracy.
Dane osobowe wykorzystywane do przesyłania informacji handlowych i marketingowych środkami
komunikacji elektronicznej wysyłamy do momentu wycofania zgody przez osobę.
Administrator Serwisu będzie także przechowywał dane osobowe Użytkownika i wykorzystywał je
w razie potrzeby dla celów ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, do
momentu przedawnienia tych roszczeń.
5. Czy dane są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Dane osobowe nie są przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
6. Czy dokonywane jest zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych?
Dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania).
7. Polityka plików cookie/narzędzia.
Pliki cookie (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które
przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania
ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której
pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Witryna może korzystać z dwóch podstawowych typów plików:
• cookies sesyjne: są przechowywane na urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu
zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są̨wówczas trwale usuwane
z pamięci Urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych
osobowych ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Użytkownika.
• cookies trwałe/stał (persistent cookies): są przechowywane na urządzeniu Użytkownika i pozostają
tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie Urządzenia nie
powoduje ich usunięcia z Urządzenia Użytkownika. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na
pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia
Użytkownika.
W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookie:
• niezbędne pliki cookie – przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie
podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony
internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.
• statystyczne pliki cookie – pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób
różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
• marketingowe pliki cookie – stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach
internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych
użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Prawo stanowi, że można przechowywać pliki cookie na urządzeniu użytkownika, jeśli jest to
niezbędne do funkcjonowania Serwisu. Do wszystkich innych rodzajów plików cookie Administrator
potrzebuje zezwolenia użytkownika.
Niezbędne pliki cookies są przetwarzane przez Administratora na podstawie prawnie uzasadnionego
interesu Administratora oraz użytkowników. Pozostałe pliki cookie są przetwarzane na podstawie
wyrażonej przez użytkownika zgody.
Przy wejściu po raz pierwszy do Serwisu https://www.merkurygliwice.pl użytkownikowi ukazuje się
informacja o plikach cookie (u dołu strony). Użytkownik w tym miejscu ma możliwość wyboru na
użycie jakich rodzaje plików cookie wyraża zgodę.
Ponadto użytkownik w dowolnej chwili może wycofać swoją zgodę bądź dowolnie zmienić swoje
preferencje, klikając widget cookie widniejący na każdej stronie (w jej lewym dolnym rogu),
a następnie zmieniając ustawienia w ukazującym się banerze.
Ponadto domyślnie oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka)
zezwala na obsługę plików cookie na urządzeniu użytkownika, na którym jest uruchomiona.
W większości przypadków oprogramowanie w tym zakresie można skonfigurować samodzielnie w
tym między innymi wymusić automatyczne blokownie plików cookie. Kwestie związane z konfiguracją
sposobu obsługi plików cookie znajdują się w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki
internetowe). Należy mieć na uwadze, że ustawienia ograniczeń w stosunku do obsługi plików cookie
mogą mieć wpływ na działanie niektórych funkcjonalności serwisu.
Jak zarządzać plikami cookies?
Użytkownik może zarządzać ustawieniami plików cookies w ramach swojej przeglądarki internetowej.
Użytkownik może blokować wszystkie lub wybrane pliki cookies. Użytkownik może również blokować
pliki cookies konkretnych witryn. W każdej chwili może również usunąć zapisane wcześniej pliki
cookies oraz inne dane witryn i wtyczek.
Informację o tym, jak skorzystać z powyższej opcji możesz znaleźć u producenta stosowanej przez
Użytkownika przeglądarki (Opera, Firefox, Internet Explorer, Chrome, Safari). Jeżeli jednak
Użytkownik zdecyduje się pozostać na stronie bez wyłączenia ciasteczek, wyraża zgodę na ich
pobieranie.
8. Jakie są prawa Użytkowników?
• Prawo do cofnięcia zgody – podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO.
Użytkownik ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił Automationstechnik Sp. z o. o.
Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody
Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Spółkę zgodnie z prawem przed jej
cofnięciem.
Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Użytkownika żadnych negatywnych konsekwencji, może
jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem Spółka
może świadczyć jedynie za zgodą.
• Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 21 RODO.
Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jego
szczególną sytuacją – wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli
Spółka przetwarza jego dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes.
Jeżeli sprzeciw Użytkownika okaże się zasadny i Spółka nie będzie miała innej podstawy prawnej do
przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Użytkownika zostaną usunięte, wobec
przetwarzania których, Użytkownik wniósł sprzeciw.
• Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – podstawa prawna: art. 17 RODO.
Użytkownik ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych.
Użytkownik ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:
1. Dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były
przetwarzane;
2. Wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o jego
zgodę;
3. Dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem.
Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem
zgody, administrator może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest
niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Dotyczy to w szczególności danych
osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail, które to dane zachowywane są dla celów
rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług Spółki.
• Prawo do ograniczenia przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 18 RODO.
Użytkownik ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych wyłącznie do
ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Użytkownikiem działań, jeżeli zdaniem
Użytkownika, Spółka ma nieprawidłowe dane na temat Użytkownika lub Spółka przetwarza je
bezpodstawnie, lub Użytkownik nie chce, żeby Spółka je usunęła bo są potrzebne do ustalenia,
dochodzenia lub obrony roszczeń, lub na czas wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych.
Użytkownik ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych w następujących
przypadkach:
1. Gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas Administrator ogranicza ich
wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości danych, nie dłużej jednak niż na 7
dni;
2. Gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych Użytkownik
zażąda ograniczenia ich wykorzystania;
3. Gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub
wykorzystywane ale są one potrzebne Użytkownikowi w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony
roszczeń;
4. Gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas ograniczenie następuje na czas
potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i
wolności Użytkownika przeważa nad interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając dane
osobowe Użytkownika.
• Prawo dostępu do danych – podstawa prawna: art. 15 RODO.
Użytkownik ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza dane osobowe, a
jeżeli ma to miejsce, Użytkownik ma prawo:
1. Uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;
2. Uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o
odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych
Użytkownika albo o kryteriach ustalania tego okresu (gdy określenie planowanego okresu
przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach przysługujących Użytkownikowi na mocy RODO
oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym
podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z
przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
3. Uzyskać kopię swoich danych osobowych.
• Prawo do sprostowania danych – podstawa prawna: art. 16 RODO.
Użytkownik ma prawo do żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jego
danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, Użytkownik,
którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym
przez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty elektronicznej
podany na końcu Polityki Prywatności.
• Prawo do przenoszenia danych – podstawa prawna: art. 20 RODO.
Użytkownik ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi, a
następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych.
Użytkownik ma również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora
bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. W takim przypadku
Administrator prześle dane osobowe Użytkownika w postaci pliku w formacie csv, który jest
formatem powszechnie używanym, nadającym się do odczytu maszynowego i pozwalającym na
przesłanie otrzymanych danych do innego administratora danych osobowych.
W sytuacji wystąpienia przez Użytkownika z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw,
Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w
ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub
liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu
kolejnych dwóch miesięcy informując Użytkownika uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania
żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
Użytkownik może zgłaszać do Administratora skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzana jego
danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.
Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, z siedzibą przy ul. Stawki 2 w Warszawie, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony
danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.
9. Jak są zabezpieczane dane osobowe?
Firma Merkury Grzegorz Grabowski posiada odpowiednie środki ochronne, w tym środki fizyczne,
elektroniczne i proceduralne, służące do ochrony danych osobowych przed utratą, zniszczeniem,
niewłaściwym użyciem oraz nieupoważnionym dostępem lub ujawnieniem. Przykładowo,
Firma Merkury Grzegorz Grabowski ogranicza dostęp do tych informacji do upoważnionych pracowników i
wykonawców, którzy muszą znać te informacje w ramach swojej pracy, a także do dostawców usług
stron trzecich, którzy mogą przetwarzać dane wyłącznie zgodnie z instrukcjami dostarczonymi przez
Firma Merkury Grzegorz Grabowski
10. Zmiany Polityki Prywatności
Firma Merkury Grzegorz Grabowski może zmieniać niniejszą politykę prywatności i związane z nią
informacje. Firma Merkury Grzegorz Grabowski zaleca Użytkownikom regularny wgląd w politykę
prywatności w celu pozyskania informacji o wszelkich możliwych wprowadzonych zmianach.
Firma Merkury Grzegorz Grabowski zawsze podaje datę polityki prywatności w celu umożliwienia
Użytkownikom śledzenia zmian. Należy pamiętać, że polityka prywatności służy wyłącznie celom
informacyjnym.
11. Kontakt
W przypadku zapytań dotyczących polityki prywatności Firma Merkury Grzegorz Grabowski , prosimy o
kontakt mailowy pod adresem: merkurygliwice@gmail.com